Unsere Projekte

Wir entwickeln, fördern und setzen hessen- und deutschlandweit eine Vielzahl von Projekten aus unterschiedlichen Bereichen um. Hier einige unserer bisherigen Projekte – manche davon sind abgeschlossen, andere laufen zurzeit.

JugendlicheAktivieren Beraten Coachen

Das Modellprojekt soll das Selbstbewusstsein von Jugendlichen mit Migrationshintergrund stärken und so gegen Extremismus vorbeugen.

Willkommen in Deutschland

Wir helfen dabei beidseitige Maßnahmen und Strategien zu entwickeln, um in einer Gemeinde/Stadt eine gesunde Willkommenskultur für Zugewanderte entstehen lassen zu können.

Unsere Moscheein der Mitte unserer Stadt

Das Projekt soll Vertreterinnen und Vertretern der Moscheen in bestehende Gremien der Stadt/Gemeinde einbinden, so Vorbehalten abbauen, Integration fördern und die Vernetzung mit Vereinen, Kitas, Schulen und anderen religiösen oder kirchlichen Organisationen erleichtern.

Aktivierung, Beratung, CoachingEinstieg in die Gesundheits- und Pflegeberufe

Das Projekt soll Menschen mit Migrationshintergrund an Berufe im nichtakademischen Gesundheits- und Pflegebereich heranführen.

Interkulturelles

Kultursensibles Altenpflegeprojekt

Implementierung von Modulen zur kultursensiblen Altenpflege in der Regelausbildung und Gewinnung von Migrantinnen und Migranten für die Altenpflegeausbildung.

Interkulturell-medizinische Ambulanzin Gießen

Die interkulturell-medizinische Ambulanz am Uniklinikum Gießen und Marburg (UKGM), Standort Gießen, trägt zur Verbesserung der medizinischen Versorgung von Migrantinnen und Migranten im Krankenhausbetrieb bei und dient gleichzeitig der interkulturellen Öffnung des Klinikums.

TRIALOGMusic for the one God

Neujahrskonzert in Gießen mit sakraler Musik des Islam, des Christentums und des Judentums im Jahr 2017. Dabei begegnen sich die drei monotheistischen Weltreligionen respektvoll auf Augenhöhe als bewegendes Plädoyer für ein offenes Miteinander und so werden bei allen Unterschieden vor allem die Brücken zwischen den verschiedenen spirituellen Traditionen erkennbar.

VerleihungGenç-Preis

Der „Genç Preis“ wurde in Erinnerung an das beispielhafte Verhalten der Familie Genç ins Leben gerufen, die 1993 Opfer eines rechtsradikal motivierten Brandanschlags in Solingen wurde. Der Preis soll Personen würdigen, die trotz eines fremdenfeindlichen Erlebnisses großen Einsatz für ein friedliches Zusammenleben leisten.

Avicenna-Preis e.V. für interkulturelle Verständigung

Im Jahr 2005 wurde der Avicenna-Preis Verein von Mitgliedern aus Wissenschaft, Politik und Gesellschaft gemeinsam gegründet. In regelmäßigen Abständen soll der Preis verliehen werden, welcher wegweisende Initiativen von Personen oder Institutionen zur interkulturellen Verständigung würdigt.

Aktiv olAktiv werden

Projekt zur Gewalt– und Suchtprävention bei Migrantinnen und Migranten in Zusammenarbeit mit örtlichen Sportvereinen und bestehenden Angeboten vor Ort.

ExtremismuspräventionAufklärung auch für Eltern

Sowohl Ausländerfeindlichkeit als auch die Tricks extremistischer Gruppierungen nehmen zu. Daher ist es wichtig, Kinder und Jugendliche über die Tricks und Kniffe dieser Organisationen aufzuklären. Auch die Eltern der Jugendlichen sollten Bescheid wissen, da sich Jugendliche – unabhängig von ihrer Religion oder Herkunft – extremistischen Gruppen anschließen können.

VerbindungVerbände & Migranten

Projekt zur Vernetzung mit Sozialverbänden als interkultureller Partner, um Migranten und Migrantinnen mit Beeinträchtigungen und Behinderung schnell und dauerhaft zu integrieren.

frühstartDeutsch und interkulturelle Bildung im Kindergarten

Qualifizierung von Erzieherinnen und Erziehern sowie von Elternbegleiterinnen und Elternbegleitern, Sprachförderung sowie interkulturelle Bildung und Elternarbeit im Kindertagesstätten.

Eltern fördern SchuleVerbesserung der Bildungschancen für Migranten

Hier treffen sich Eltern mit und ohne Migrationshintergrund mit Fachleuten, um über spezielle Themen wie ADS / ADHS oder Förderung der Zweisprachigkeit informiert zu werden.

Migranten stärken gegen Sucht und GewaltPrävention durch Elternarbeit und Intervention

Das Präventionsprojekt für Gewalt- und Suchtprobleme soll durch Schulung von Multiplikatoren, die Elterngruppen leiten, dienen sowie die Durchführung von Elternseminaren für Migrantenfamilien als Hilfe zur Integration und Aufklärung, Suchtprävention und Interventionsarbeit ermöglichen.

Chronisch krank und arbeitenTipps und Hinweise

Tipps und Hinweise für chronische Erkrankte auf Türkisch für Betroffene, Angehörige sowie Arbeitgeber.

Rheuma-ProjektHilfe und Selbsthilfe

Türkeistämmige, an Rheuma erkrankte Migrantinnen und Migranten werden zur Selbsthilfe herangeführt. Sie sollen dazu befähigt werden, mittelfristig aus eigener Kraft eine Selbsthilfegruppe aufzubauen.

Davet-Projekt

Projekt zur Steigerung der Inanspruchnahme von Vorsorgeuntersuchungen bei Versicherten der AOK Hessen mit türkischem Migrationshintergrund und Wohnsitz in Dietzenbach.

Diabetes-Forschung

Die Arbeitsgruppe „Regenerative Therapy in Type 1 Diabetes“, bestehend aus Gießener, Marburger und Istanbuler Wissenschaftlern erforscht neue Therapiewege für an Diabetes-Mellitus-Erkrankte.

Energieeinsparung und Klimaschutz

Energiesparen heißt Klima schützen

Gemeinsam mit Hessische Energiespar-Aktion klärt das Projekt türkeistämmige Immobilienbesitzer und Mieter über die Möglichkeiten auf, Energie im Haushalt zu sparen
– verständlich und in ihrer Sprache.

Hessische Energiespar-Aktion

Projektidee

„Energiesparen heißt Klima schützen – Aufklärungsseminare für türkische Migranten“. In Hessen leben 1,4 Millionen Menschen mit Migrationshintergrund, das sind 23 % der Bevölkerung. Die stärkste Gruppe sind türkeistämmige Migranten und Migrantinnen. Sie sind als Mieter oder Hauseigentümer Verbraucher von Heizenergie und Strom. Wegen einer Sprachbarriere werden sie bisher zu wenig über Energiesparmöglichkeiten informiert und können so nicht von den bestehenden Angeboten profitieren. Ziel des Projektes ist es, mithilfe von Schulungen und einer groß angelegten Medienkampagne über Energiesparmöglichkeiten aufzuklären und in der türkischen Bevölkerung ein religiös verankertes Umweltbewusstsein zu bestärken. Diese Grafik zeigt, wie stark der Jahresstromverbrauch von der Haushaltsgröße abhängt.

Was
wird angeboten?

Das Projekt steht auf drei Säulen

Wer kann mitmachen?

Wir wollen besonders Menschen mit türkischem Migrationshintergrund ansprechen. Wenn Sie Interesse an folgenden Themen haben, dann nehmen Sie Kontakt mit uns auf. Aktuell sind Laienseminare geplant in Stadtallendorf, Herborn, Biedenkopf, Fulda, Bensheim, Neustadt und Nidda.

Themen:

Ansprechpartner: Ayla Gediz

Bugün 5 Haziran Dünya Çevre Günü

Birleşmiş Milletler Örgütü 1972 yılında İsveç’in başkenti Stockholm’de 133 ülkenin katılımı ile düzenlediği zirvede, 5 Haziran tarihinin “Dünya Çevre Günü” olmasını oy birliği ile kabul etti. Dünya Çevre Günü doğanın bütünlüğünün korunmasını, sürdürülebilir gelişmenin sağlıklı ve yaşanabilir bir çevre ile birlikte olmasını amaçlamaktadır.

Çevremizin korunması için doğal kaynaklarımızı sorumlu kullanarak, çevreye doğrudan olumlu katkı sağlıyabiliriz.

Özellikle Corona virüsü nedeniyle herkesin evinde kaldığı günlerde, kullandığımız su, elektrik, doğalgaz kullanımında yükselme olmuştur ve olacaktır. Basit birkaç önlem ile bilinçli bir tüketici olabilir ve bu yükselmeyi engelleyebiliriz.

Örneğin:

Dünya Çevre Gününüz Kutlu Olsun

Home-ofisde Enerji Tasarrufu

Korona krizi, evlerde önemli ölçüde yüksek elektrik tüketimine yol açabilir. Güncel rakamlar henüz belli değildir, ancak ev ofis sayesinde bilgisayarların ve yazıcıların sık kullanımı ve ocak ve bulaşık makinesi gibi ev aletlerinin ek kullanımı yıl sonu hesaplarında farkedilecektir. Bu nedenle, ekstra tüketimin bir bölümünü telafi edilmelidir.

Aydınlatmada Enerji Tasarrufu

Aydınlatmaya harcanan elektrik miktarı toplam ev tüketiminin yaklaşık % 4′ ünü oluşturur. Günümüzde artık LED teknolojisi günlük kullanılan lamba tiplerinde de kullanılmaktadır. LED aydınlanmanın avantajları: Daha uzun ömürlü olurlar, daha az elektrik harcarlar ve daha hoş açık renktedirler.

Öneriler:

• Kısa süreli de olsa, oda terk edildiği zaman ışıklar söndürülmelidir.
  • Gün ışığından mümkün olduğunca yararlanılmalı, gerekmedikçe aydınlatma araçları kullanılmamalıdır.
  • Bina girişinde ve bina aralağında düşük güçlü lambalar kullanılmalıdır.
  • Fazla ışığa gerek duyulan yerlerde, çok sayıda düşük güçlü lamba kullanmak yerine daha gücü yüksek tek bir lamba kullanmak tasarruflu bir aydınlatma sağlar.
  • Zaman ayarlı ve sensörlü aydınlatmalar enerji tasarrufu sağlar.
  • Okuma ve çalışma için bütün odayı aydınlatan lambalar yerine çalışma lambaları kullanılmak daha tasarrufludur.

Televizyon Kullanımında Enerji Tasarrufu

LED teknolojisinin gelişmesiyle birlikte televizyonlar artık çok fazla elektrik tasarruflu olmuştur. Bu nedenle de sadece yeni LED teknolojisine sahip televizyonların satın alınması önerilmektedir. Doğal olarak televizyonun günlük açık kaldığı saatler de elektrik tüketimini etkilemektedir. Günde ortalama 4 ile 10 saat arası televizyonun çalıştığı varsayılarak, yıllık elektrik maliyeti, çok tasarruflu olan bir cihazda 17 EUR olurken, bu rakam çok fazla elektrik tüketen bir cihaz için 164 EUR’ ya kadar çıkabilmektedir. Televizyonların stand-by güç tüketimi büyük ölçüde azalmıştır. Bu cihazlar eğer „Bekleme Modu“ na ayarlanarak açılmaya hazır beklerse çok az güç tüketecektir. Üreticiler bu gücün teknik özelliklere göre 0,1 Watt ila 0,7 Watt arasında olduğunu söylemektedir. Bu durumdayken cihaz bir yıl çalışsa bile sadece 0,25-1,75 EUR’luk bir maliyet oluşmaktadır. Ekran boyutu güç tüketimi seviyesi için çok önemlidir. LED teknolojisi ile üretilmiş 32 inç ekranlar (81 cm Diagonal) ve 60 inç ekranlar (120 cm Diagonal); 37 Watt ila 66 Watt arasındaki güç tüketimine yol açar. Bu da elektrik tüketiminde yaklaşık % 80’ lik bir artış demektir.

Dizüstü Bilgisayar Masaüstü Bilgisayardan Daha Tasarrufludur

Bilgisayar kullanımında önemli ölçüde elektrikten tasarruf etmeniz mümkündür. Bu konuda verilecek doğru karar, gelecekte yeni bir bilgisayara ihtiyaç duyduğunuzda bir dizüstü bilgisayar satın almak olmalıdır. Aynı zamanda bilgisayara bağlı yan aletlerde de (yazıcı, tarayıcı, monitör vs.) tasarruf yapmanız mümkündür. Yazıcılar arasında mürekkep püskürtmeli olanı, en ekonomik olandır. Yazıcılar her zaman çalışmaya hazırdır ve bu nedenle devamlı elektrik harcarlar. Bunu önleyebilmek için en uygunu,ihtiyaç duymadığınız zamanlarda, ya bu cihazları her defasında elle açıp kapatmak ya da bahsedilen yan aletler için düğmeyle açılıp kapanabilen bir çoğaltma kablosu kullanmaktır. Bu görev akıllı kilit-düğme sistemine sahip enerji tasarruflu prizler ile kolayca yapılabilir.Dizüstü bilgisayarınız varsa, onu da kullanmalısınız. Bir masaüstü ile karşılaştırıldığında, elektriğin sadece bir kısmını kullanır. Kural, kullanım veya yeni satın alma için geçerlidir: cihaz ne kadar küçükse, güç tüketimi o kadar düşük olur.

Çamaşır Makinası Kullanımında Enerji Tasarrufu

Ev tüketiminde ortalama % 10 civarındaki elektrik enerjisi çamaşır yıkama ve kurutma için tüketilmektedir. Makinada en çok elektrik, suyun ısınması için gereklidir. Bu nedenle kullanıcı, yıkama programını seçme yoluyla, elektriğin ne kadar tüketileceğine de karar vermiş olur. Eğer çamaşırlar 40°C -60 °C`de yıkanırsa çok fazla elektrik tasarrufu sağlanır. Beyaz çamaşırlar için 60 °C’de seçilen yıkama programı, iki kat fazla elektrik enerji tasarrufu sağlar. Ön yıkama ise sadece çok kirli çamaşırlar için kullanılmalıdır. Not: Özel hijyenin önemli olduğu istisnai durumlarda daha yüksek sıcaklıklar gerekli olabilir.

Soğutucularda Enerji Tasarrufu

Derin dondurucular ve buzdolapları, bir evdeki elektrik tüketiminin yaklaşık olarak % 20′ sinden sorumludur.Cihazları yerleştirdiğiniz yer ne kadar serin ise elektrik tüketimi o kadar azalır. Oda sıcaklığı 1 derece azalttıldığında, soğutucularda elektrik tüketimi % 6, derin dondurucuda % 3 düşer. Bu nedenle cihazınızı özellikle serin bir odaya yerleştiriniz (örneğin derin dondurucuyu bodrum katına). Buzdolablarının sıcaklık ayarı çok düşük ise gereğinden fazla enerji harcarlar. Ayrıca buzdolabını sık sık açıp kapamak ve buzdolabına girecek yiyeceklerinizi sıcakken buzdolabına koymakenerji tüketimini yükseltir.

Ocak ve Fırın Kullanımında Enerji Tasarrufu

Mutfakta birkaç basit kurala uyarak, elektrik tüketimini yarıya indirebilirsiniz:

Elektrik enerjisi tasarrufu en iyi; tencere ve ocak yüzeyi arasında ısı transferinin iyi olması yoluyla ve tasarruflu pişirme davranışı ile sağlanabilir. Bizim önerilerimiz:

• Mümkün olduğunca az su ile yemeklerinizi pişiriniz.
  • Tencere, ocağın üzerine tam olarak oturmalı ve yüzeye uygun olmalıdır.Aynı zamanda tencere altının düz ve temiz olduğundan emin olunuz.
  • Pişirme işleminde düdüklü tencere kullanmak ortalama % 30 oranında enerji tasarrufu sağlar.
  • Tencerinin kapağını sürekliaçıp kapatarakenerji kaybını yol açarsınız. Bunu engellemek için cam kapaklı tencer tercih edin.
  • Suyu kaynatmanın en tasarruflu yolu,su ısıtıcısıdır (kettle). Su ısıtıcısını sadece gerekli miktarda suyla doldurursanız, her şeyi doğru bir şekilde yapmış olursunuz.
  • Belirli yiyecekler veya yemekleri ısıtmak için mikrodalga kullanmak çok ekonomik olabilir.
  • Fırının alt kısmını kullanırken, fırını önceden ısıtmayınız.
  • Havayı çeviren turbo fırınlar pişirme, alt ve üst ısıtmalı fırınlara oranla daha tasarrufludur.
  • Fırını kullanırken normal pişirme süresi bitmeden kapağı açık kapatmak %20 oranında enerji kaybına neden olur.

Bulaşık Makinası Kullanımında Enerji Tasarrufu

Küçük miktarlardaki bulaşıkları elle yıkamak en iyi çözümdür. Ancak miktar artarsabulaşık makinası kullanmakdaha iyidir: Elde yıkanılan bulaşıklar için 20 – 30litre arası suya ihtiyaç duyulmaktadır. Bulaşık makinasında ise her yıkamada sadece 10 – 12 litre arası su kullanılmaktadır. Bulaşık makinaları kapasitesine kadartamdoldurularak çalıştırılmalıdır. Günümüzde sadece üst sepeti doldurularak, kısmen çalıştırılan makinalar da bulunmaktadır. Program seçimi de önemlidir. ECO (ekonomik) ya da hızlı/hassas programlar önemli ölçüde elektrik ve su tasarrufu sağlar.

Sıcak Su Tasarrufu

Duş almak, küveti doldurarak banyo yapmaktan daha tasarrufludur. Duş alırken detasarruf edebiliriz: Duş süresini bir dakika kısaltararak ve su derecesini bir derece düşürerek tasarruf edebiliriz. Diş fırçalarken ve el yıkama işlemi sırasında musluğu kapatarak, sıcak suyugereksiz yere kullanmamalıyız.